Nedavno
provedeno istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u stručnom
medicinskom časopisu Heart pokazalo je da je gledanje komedija dobro za
srce, jer potiče cirkulaciju.
Skupina stručnjaka s
američkog
Sveučilišta Maryland od dvadeset odraslih osoba zatražila je da u
razmaku od 48 sati gledaju neku komediju, odnosno dramu između 15 i 30
minuta.
Znanstvenici
su ustvrdili da je kod 19 ispitanika za vrijeme gledanja komedije
cirkulacija bila brža, objasnivši da je učinak bio sličan onome koji na
organizam imaju aerobne vježbe ili uzimanje lijekova poznatih kao
statini.
"Naprotiv, gledanje ratne drame usporilo je
protok
krvi žilama", rekao je dr. Michael Miller, koji je predvodio tim
znanstvenika i njihovo istraživanje. On tvrdi da je posljedica smijeha
širenje arterija, a otprije je poznato da se one pod utjecajem
psihičkog stresa sužavaju.
Iako je potrebno
provesti daljnja
istraživanja da bi se ovi rezultati potvrdili, dr. Miller vjeruje da će
za sada i ovi podaci biti korisni svim filmofilima. Tijekom
istraživanja ispitanici su se večer prije sudjelovanja u eksperimentu
morali suzdržati od uzimanja alkoholnih pića, vitamina ili biljnih
pripravaka kao i od aerobnih vježbi, budući je sve navedeno moglo
utjecati na cirkulaciju.